راه‌اندازی نقشه جامع گردشگری یزد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد با اشاره به ارائه خدمات دیجیتال و راه‌اندازی سامانه‌های نوین برای تسهیل دسترسی شهروندان و گردشگران گفت: در آستانه سفرهای نوروزی، اقدامات متنوع و نوآورانه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود خدمات به شهروندان و گردشگران انجام شده است.

علیرضا سر سنگی در گفت‌وگو با میراث‌آریا با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های روز در آستانه سال جدید و سفرهای نوروزی، بیان کرد: در تلاشیم تا با ارائه خدمات دیجیتال، تجربه بهتری را برای شهروندان و گردشگران رقم بزنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد بابیان این‌که یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مؤثرترین اقدامات، ارسال پیام خوشامدگویی به مسافران است، افزود: به محض ورود مسافران به شهر و ثبت اطلاعات آن‌ها، پیام‌های خوشامدگویی همراه با اطلاعات مفید و کاربردی به آن‌ها ارسال می‌شود، این اطلاعات شامل راهنمایی‌هایی برای دسترسی به مراکز تاریخی و پرکاربرد شهر یزد است.

سر سنگی از راه‌اندازی نقشه جامع گردشگری یزد با آدرس maps.yazd.ir خبر داد و گفت: این نقشه تمام اطلاعات موردنیاز گردشگران، ازجمله مکان‌های تاریخی، پارکینگ‌ها، مسیرهای دوچرخه‌سواری، مراکز فرهنگی و ورزشی و حتی مکان‌های اسکان اضطراری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

او همچنین با اشاره به ارائه نسخه چاپی این نقشه در مبادی ورودی شهر، ادامه داد: این نقشه‌ها به صورت مشترک با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه شده و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی از جاذبه‌های شهر یزد بازدید کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد همچنین از راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند پارکینگ و اطلاع‌رسانی موقعیت پارکینگ‌های سطح شهر خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به پارکینگ‌ها هم در نقشه جامع و هم در نسخه‌های چاپی در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

سر سنگی با اشاره به سامانه اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها، گفت: این سامانه به شهروندان و گردشگران کمک می‌کند تا با مدیریت بهتر زمان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به راحتی استفاده کنند.

سر سنگی همچنین با اشاره به فعال بودن برنامه موبایلی «یزد من» ادامه داد: این برنامه به شهروندان و گردشگران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به ایستادن در صف، خدمات پارک‌ها را از طریق گوشی همراه خود دریافت کنند، کاربران می‌توانند با دانلود این برنامه از کافه‌بازار یا مایکت و ایجاد حساب شهروندی به‌سادگی خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند، این اقدام، گامی مهم در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان خدمات شهری است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد در پایان با تأکید بر تلاش مستمر شهرداری یزد برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و گردشگران ابراز امیدواری کرد: این اقدامات بتواند به بهبود کیفیت زندگی و تجربه سفر در شهر یزد کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403121901385
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha